طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

سلام خوش آمدید

سرویس و تعمیر دوره ای کولینگ تاور

(Cooling tower inspection, maintenance and services)

تعمیرات و نگهداری و بازدید دوره ای می تواند در افزایش عمر و راندمان مناسب یک تجهیز صنعتی نقش عمده ای بازی کند. برج خنک کن به عنوان تجهیزی که علاوه بر استهلاک قطعات، در معرض آسیب هایی مانند رسوب آب، خوردگی، زنگ زدن قطعات و تشکیل جلبک در آب قرار می گیرد، نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. به همین خاطر بازدید میدانی، اندازه گیری شرایط فرآیند و تعویض به موقع قطعات کولینگ تاور، کمک می کند تا خط تولید کارخانه شما با ضریب اطمینان بالایی کار کند. بصورت کلی ما به شما پیشنهاد می کنیم دستور العمل نگهداری و سرویس دوره ای برای برج های خنک کننده خود تهیه کنید.

بهینه کردن و افزایش راندمان کولینگ تاور با سرویس منظم

سرویس دوره ای و تعمیرات منظم برج، در اکثر موارد باعث بهبود ظرفیت و راندمان می شود. در این بخش قصد داریم سرویس و بازرسی های مورد نیاز هر بخش برج خنک کننده را به صورت مجزا بررسی کنیم. در ابتدای این مبحث، به ارائه توضیحاتی در خصوص موارد کلی که پیش از بازرسی اجزا کولینگ تاور باید مورد توجه قرار گیرد، می پردازیم.

بازرسی برج خنک کننده

ممیزی و بازرسی برج خنک کننده از جمله مواردی است که به بالا بردن عمر مفید و افزایش راندمان تجهیزات می انجامد

بررسی عملکرد دمایی و توان سرمایش برج خنک کننده

وضعیت دمای آب خروجی از کولینگ تاور 

یکی از مهمترین فاکتورها در بررسی کارایی کولینگ تاور و سلامت قطعات آن، عملکرد دمایی است. به عنوان مثال اگر در هنگام طراحی برج خنک کننده، دمای ورودی آن 37 درجه سانتیگراد و دمای خروجی آب از برج 32 درجه در نظر گرفته شده باشد، در زمان بازرسی و سرویس باید ابتدا مطمئن شد که سیستم کولینگ، در مرحله اول آب را در دمای مورد نظر دریافت کرده و سپس آب را به دمای مورد نظر در شرایط طراحی برساند.

بررسی دمای آب ورودی به برج خنک کننده

اگر دمای آب ورودی به Cooling tower بالاتر از دمای طراحی باشد(به عنوان مثال در شرایطی فوق، آب با دمای 39 درجه سانتیگراد به برج خنک کننده برسد) پیش از هر اقدامی لازم است وضعیت خط تولید، تجهیزات و مدار پیش از کولینگ مورد بررسی قرار بگیرد. این توصیه به خاطر این است که اگر ایرادی در مسیر پایپینگ یا خط تولید و دستگاهها وجود دارد، ابتدا آن ایراد رفع گردد تا آب به برج خنک کننده با دمای واقعی طراحی وارد شود. در غیر این صورت کولبنگ ممکن است نتواند دمای آب سرد را به دمای مورد نظر در شرایط طراحی برساند و کل خط تولید آسیب ببیند یا متوقف شود. پس اگر آب ورودی به Cooling tower دمایش بیشتر از شرایط طراحی است، احتمالا مشکلی در تجهیزات پیش از کولینگ تاور وجود دارد.

عملکرد برج خنک کننده

نمودار شماتیک کارکرد یک برج خنک کننده 

در شرایطی که دمای ورودی برج خنک کننده بسیار کمتر از دمای طراحی باشد(یعنی آب خنک تری به کولینگ تاور برسد)، اگرچه شرایط بهتری برای رساندن دمای آب به دمای خروجی سیستم Cooling tower مهیا است، اما برج خنک کن با حداکثر ظرفیت خود، کار نمی کند.

دانلود چک لیست بازرسی و تعمیرات و نگهداری برج خنک کننده و دانلود استانداردهای کولینگ تاور

بررسی مقدار دبی و میزان آب در گردش برج خنک کن

همانند شرایط دمایی برج خنک کن، دبی و میزان آب در گردش کولینگ تاور نیز باید در محدوده طراحی باشد. به عنوان مثال اگر میزان آب در گردش برج در زمان طراحی برابر 200 متر مکعب در ساعت بوده و در زمان بهره برداری، دبی کولینگ تاور به 300 متر مکعب در ساعت افزایش پیدا کند، این امر موجب کم شدن عدد رنج(اختلاف دمای ورودی و خروجی کولینگ تاور) شده و در نتیجه دمای خروجی مورد نظر در اکثر موارد به دست نمی آیدبه همین ترتیب اگر دبی آب برج خنک کن از میزان طراحی کمتر باشد، سیستم کولینگ با ظرفیت کمتری در حال کار خواهد بود.

مفهوم دیگری که در حوزه میزان آب برج خنک کننده باید مورد توجه قرار گیرد واتر لود کولینگ تاور است. عدد واترلود(چگالی بارش) بر اساس نوع پکینگ مشخص می شود. از آنجا که در اکثر برج های خنک کننده فایبرگلاس، از پکینگ فیلم با جنس پی وی سی و یا پلی پروپیلن استفاده می شود، میزان واتر-لود نباید از 25-27 متر مکعب در ساعت بر متر مربع، تجاوز نماید. با افزایش واترلود از این حد، عملا آب پاشیده شده بر روی پکینگ برج خنک کن نمی تواند به خوبی از منافذ لانه زنبوری پکینگ عبور کند و  دستگاه کارایی خود را از دست می دهد.

شرایط دمایی و طراحی کولینگ تاور 

در ادامه توضیحات مربوط به بازرسی و بررسی عملکرد برج خنک کننده، مطالبی را در خصوص خرابی و شرایط نگهداری قطعات کولینگ تاور مانند پکینگ، قطره گیر، فن، لوور و سایر تجهیزات ارائه نموده ایم.

آموزش سازمانی آشنایی با برج خنک کننده و روش های کاهش مصرف آب در کولینگ تاور

طراحی و فروش Cooling tower صنعتی با استاندارد CE اروپا

فروش پکینگ فیلم پی وی سی برج خنک کننده

فروش قطره گیر و لوور کولینگ تاور

بهینه سازی راندمان برج خنک کننده

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974

www.araco.ir

کانال آپارات ویدئو و فیلم آموزشی برج خنک کننده


بازرسی،  تعمیرات و نگهداری و خرابی های فن برج خنک کننده 

فن کولینگ تاور به عنوان وسیله ای که وظیفه ایجاد جریان هوا را دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتیکه پره برج خنک کن به هر دلیلی دچار مشکل بوده و نتواند هوای مورد نیاز را جابجا نماید، راندمان به شدت کم شده و تبخیر سطحی کاهش می یابد و در نتیجه سیستم خنک کننده قادر به تامین دمای خروجی مورد نظر نخواهد بود.

مزیت های فن کامپوزیت با پروفیل ایرفویل برای برج خنک کننده و ایرکولر

مزیت های فن فایبرگلاس ایر فویل با پروفیل پیچش دار

مشکلات و ایرادهایی که به خاطر خرابی فن برج خنک کننده اتفاق می افتد عبارت است از :

1- لرزش شدید بدنه و موتور کولینگ 

2- کاهش راندمان برج

3- صدای غیر عادی برج خنک کن

4- مصرف برق بیش از حد 

خوردگی و خراب شدن پره آلومینیومی در برج خنک کن

خوردگی و سایش فن و هاب آلومینیومی برج خنک کننده

دلیل مشکلات فوق در برج خنک کننده، می تواند از فن و بلید(Blade) باشد. به عنوان مثال در صورت بالانس نبودن فن، لرزش شدید در بدنه برج خنک کننده ایجاد می شود، که به مرور زمان می تواند موجب صدمه دیدن بدنه فایبرگلاس و حتی نشیمنگاه و شاسی کولینگ تاور شود.

مواردی که باید در هنگام بازرسی فن برج خنک کننده به آن توجه کرد عبارت است از :

- یکسان بودن زاویه حمله همه بلید های برج خنک کن 

- سالم بودن فن ها و عدم وجود سایش و خوردگی در لبه حمله پره

- محکم بودن اتصالات هاب و کلمپ پروانه کولینگ

- تراز بودن هاب 

- فاصله یکنواخت فن با فن استک

(باید توجه داشت که فاصله زیاد بلید با فن استک می تواند موجب جریان گردابی و لرزش شدید و کاهش راندمان کولینگ تاور شود)

خوردگی بلید فایبرگلاس برج خنک کن

خوردگی و صدمه دیدن لبه پره فایبرگلاس ایرفویل

با توجه به در دسترس بودن فن ها در کولینگ تاور، توصیه می کنیم، بازرسی و سرویس را همیشه از پره ها و بلید ها آغاز کنید.


بازدید، تعمیرات و خرابی های قطره گیر برج خنک کننده 

قطره گیر یا شبنم گیر کولینگ تاور وظیفه جلوگیری از پاشش قطرات آب به بیرون را برعهده دارد. محل نصب قطره گیر برج خنک کن بالای پکینگ و زیر فن است. در صورتیکه برج خنک کننده دارای قطره گیر نباشد و یا مانند کولینگ بطری شکل و گرد، قطره گیر آن عملکرد نامناسبی داشته باشد، علاوه بر هدر رفتن آب و پاشش آن به بیرون، مشکلاتی از قبیل امکان سرایت باکتری لژیون ایرز نیز به وجود می آید.

بنابراین استفاده از قطره گیر با کیفیت و بازدید به موقع از شبنم گیر، می تواند در کاهش مصرف آب کولینگ تاور و نیز حفظ سلامت محیط تاثیر قابل توجهی داشته باشد. یکی دیگر از تاثیرات مفید قطره گیر، جلوگیری از رسوب در قسمت فن و ماشینری برج است. 

نصب قطره گیر تیغه ای در کولینگ تاور صنعتی

محل قرار گرفتن قطره گیر در کولینگ تاور فلزی که فن آن در قسمت پایین است.

قطره گیر برج خنک کننده به دو نوع تیغه ای و لانه زنبوری تقسیم می شود. قطره گیر تیغه ای کولینگ تاور از جنس PVC و PP است و در کولینگ صنعتی بتنی و یا سازه فایبر در ابعاد بزرگ کاربرد دارد. 

قطره گیر لانه زنبوری برج خنک کننده

تصویر قطره گیر لانه زنبوری بلوکی

قطره گیر لانه زنبوری نیز عموما از جنس PVC بوده در برج های خنک کننده فایبر گلاس مکعبی(پکیج) کاربرد دارد.

مواردی که هنگام بازدید قطره گیر و شبنم گیر کولینگ تاور باید مورد بررسی قرار گیرد عبارتند از :

- عدم شکستگی و خرد شدگی قطره گیر

- گرفتگی و رسوب در شبنم گیر 

- قرار گرفتن صحیح و چیدمان درست قطره گیر برج خنک کننده

انواع شبنم گیر در برج خنک کن

انواع شبنم گیر و قطره گیر برج خنک کن و تفاوت آنها


شستشو و عوض کردن پکینگ برج خنک کننده

پس از ارائه توضیحات لازم در خصوص بازدید فن و قطره گیر برج خنک کن، در این قسمت به ارائه نکات مهم در حین بازدید و بررسی وضعیت پکینگ یا فیلینگ کولینگ تاور خواهیم پرداخت. وظیفه اصلی پکینگ یا فیلینگ برج خنک کن، ایجاد سطح تماس مناسب جهت افزایش میزان تبخیر آب است. در این شرایط اگر پکینگ دچار گرفتگی شود، تبخیر آب کاهش می یابد و کولینگ تاور عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

در ادامه مشکلاتی که برای پکینگ برج خنک کننده ایجاد می شود را به همراه تصاویر مربوطه ارائه می دهیم.

ایجاد روسوب در پکینگ

دلیل ایجاد رسوب در فیلینگ برج خنک کن، سختی آب است. سختی آب باعث می شود رسوب هایی مانند رسوب کربنات کلسیم بر روی پکینگ ایجاد گردد که به مرور زمانی باعث بسته شدن حفره های پکینگ خواهد شد.

سختی آب برج خنک کن و خراب شدن پکینگ

خرابی و رسوب پکینگ فیلم کولینگ تاور 

رسوب به مرور زمان گسترش یافته و ضخامت آن زیاد می شود و پس از مدتی لایه های رسوب به داخل حوضچه برج خنک کننده ریخته می شوند و ممکن است وارد مسیر لوله های خروجی برج شوند.

باید توجه داشت که انتخاب نوع پکینگ مناسب برای کولینگ تاور صنعتی، حتما باید با توجه به شرایط آب انجام شود. در صورت انتخاب پکینگ نامناسب، علاوه بر بالا رفتن هزینه های تعمیرات و نگهداری به خاطر گرفتگی و خرابی پکینگ، ممکن است سیستم خنک کاری نیز بعد از مدتی دچار مشکل شود و خط تولید را متوقف نماید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در هنگام تعویض پکینگ و فیلینگ برج خنک کن با ما تماس بگیرید تا با مشاوره ما بهترین نوع مدیا را خریداری کنید. در تصویر زیر، مقایسه ای مناسب برای انتخاب پکینگ  بر اساس شرایط آب و راندمان کارکرد، نمایش داده شده است.

نمودار انواع پکینگ در برج خنک کننده

مقایسه انواع مختلف پکینگ و فیلینگ کولینگ تاور

مقاله رسوب در کولینگ تاور


شکستگی و خرد شدن فیلینگ برج خنک کن

به جز گرفتگی فیلینگ و رسوب آن، خرد شدن، باز شدن چسب های پکینگ و دفورمگی از مواردی است که منجر به تعویض پکینگ می شود. این مشکلات بیشتر از همه در پکینگ PVC فیلم که قیمت ارزانتر دارند اتفاق می افتد. پکینگ پی وی سی(پلی وینیل کلراید) در برابر دمای آب بیش از 55 درجه سانتیگراد، به مرور زمان تغییر شکل داده و حالت خمیری پیدا می کند. همچنین اگر فیلینگ فیلم پی وی سی در مقابل آفتاب یا در تماس با آبی که شرایط اسیدی یا قلیایی داشته باشد قرار بگیرد، به سرعت ترد و شکننده شده و به مرور زمان قطعات آن به صورت ورق های شکسته شده به داخل حفره های پکینگ و سرانجام حوضچه برج خنک کننده ریخته می شود. 

به دلیل این مشکلات، استفاده از پکینگ ارزان قیمت فیلم از جنس پی وی سی برای کارخانجات و مکان های صنعتی توصیه نمی گردد.

خرد شدن ورق پکینگ و فیلینگ نوع فیلم به خاطر سختی آب و اسید

نمونه پکینگ فیلم لانه زنبوری برج خنک کننده که به خاطر شکسته شدن و گرفتگی با پکینگ تریکل اسپلش تعویض شده است.


بازرسی، تعویض و گرفتگی نازل و سیستم پاشش آب برج خنک کننده

Cooling tower nozzle maintenance

یکی از مهمترین اجزای کولینگ تاور سیستم پاشش آب است. سیستم پاشش آب و نازل برج خنک کننده تاثیر قابل توجهی در راندمان تبخیر دارد. بدلیل سختی آب بالا و وجود رسوبات مختلف، امکان گرفتگی در نازل های عادی وجود دارد. البته باید توجه داشت که در برج خنک کننده بطری شکل، سیستم پاشش آب به صورت اسپرینکلر است که بدلیل مشکلات فراوان، اسپرینکلر در پروژه های صنعتی کارایی ندارد.

به صورت کلی نازلهای برج خنک کننده شامل نازل ثقلی و وزنی و نازل تحت فشار می شود. در فرآیندهای بازرسی کولینگ تاور باید حتما وضعیت نازل و انشعابات توزیع آب مورد بررسی قرار گیرد و در صورتیکه مشکلی در این بخش وجود داشته باشد بر طرف گردد.

مشکلات و ایرادهایی که در نازل و سیستم آب پاش برج خنک کننده رخ می دهد عبارت است از :

1- رسوب و گرفتگی در نازل کولینگ تاور

2- نشتی آب از اطراف نازل 

3- خرابی اسپرینکلر در برج بی کیفیت گرد

4- نشتی و شکستگی در لوله ها و اتصالات و سیستم آبرسانی کولینگ

رسوب در نازل برج خنک کننده

عکس رسوب و گرفتگی ایجاد شده بر روی نازل برج خنک کن


تعمیر و تعویض موتور و گیربکس و تسمه پولی کولینگ تاور

سیستم انتقال توان و کاهش دور فن در برج خنک کن معمولا یکی از موارد ذیل است:

  • تسمه و پولی
  • گیربکس
  • موتور دور پایین

عموما بیشترین خرابی در سیستم کاهش دور کولینگ تاور، از قسمت تسمه پولی ناشی می شود. دلیل این مساله رطوبت بالا، تابش نور خورشید و آسیب دیدن تسمه ها بمرور زمان است. با توجه به همین موضوع پیشنهاد می کنیم در برج های خنک کننده صنعتی از سیستم گیربکس و یا موتور دور پایین با کوپل مستقیم استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی تسمه و پولی در سیستم وجود دارد، برنامه منظمی برای تعویض تسمه داشته باشید.

لازم به توضیح است که اگر قطر فن بیش از 1.2 الی 1.5 متر باشد، و از موتور دور پایین برای چرخش فن استفاده گردد، سرعت خطی لبه فن به بیش از 60 متر بر ثانیه میرسد که این سرعت در برج خنک کننده قابل قبول نیست و باید در قطرهای بالا حتما از کاهنده دور استفاده کرد.


رسوب گرفتن و خرابی کویل گالوانیزه و استیل در برج خنک کن مدار بسته

بیشترین ایراد و خرابی در کولینگ تاور مدار بسته، بعد از سیستم فن مربوط به کویل فلزی و گالوانیزه است. در برج مدار بسته، کولینگ واتر داخل کویل فلزی و بدون تماس با محیط بیرون در حرکت است و آب مدار ثانویه، بر روی کویل پاشیده می شود. به مرور زمان و به خاطر سختی آب، بر روی کویل ها رسوب ایجاد می شود. رسوب بیرون کویل باعث می شود انتقال حرارت کمتر شده و در عین حال، بعد از مدتی کویل زنگ بزند. بهترین راهکار برای از بین رفتن رسوب و گل و لای روی کویل کولینگ تاور مدار بسته، استفاده از دستگاه تخصصی ضد رسوب برج خنک کننده است.

رسوب و گرفتگی کویل گالوانیزه در Cooling tower

رسوب گرفتن، ایجاد گل و لای و زنگ زدن کویل گالوانیزه برج خنک کننده


بازرسی و تعمیر بدنه برج خنک کننده

بدنه، سازه و استراکچر برج خنک کن به خاطر اینکه در معرض آفتاب، وزش باد و ضربه قرار می گیرد، باید استحکام زیادی داشته باشد. کولینگ تاور های مدرن معمولا بدنه هایی از جنس کامپوزیت فایبرگلاس(FRP-GRP)، بتن و ورق آهن گالوانیزه یا استیل دارند. بدنه در واقع استراکچر اصلی برج خنک کننده است و باید تحمل وزن فن، موتورف گیربکس، پکینگ، فن استک و غیره را داشته باشد. به همین علت اگر بدنه، ستون و پنل های کولینگ تاور دچار ترک خوردگی، شکستگی و یا جابجایی شوند، خطر های زیادی برای افرادی که اطراف Cooling tower هستند ایجاد می شود. در بازرسی بدنه، باید نقاط اتصال ستون ها به حوضچه و بسین، اتصال ستون ها به فن استک و اتصال ستون ها به پنل ها را به دقت بررسی کرد تا جایی دچار شکستگی و یا ترک نباشد. اگر در زمان بازدید و بازرسی برج، متوجه وجود دفرمگی و تغییر شکل در بدنه و ستون ها شدید، حتما ناحیه مورد نظر را بررسی کنید چون معمولا تغییر شکل ها به مرور زمان باعث خرد شدن بدنه کولینگ تاور می شود. در بشتر موارد شکستگی و خرد شدن بدنه برج خنک کننده فایبرگلاس کامپوزیت، به دلیل خرید از تولید کنندگانی است که کیفیت محصول برایشان اهمیتی ندارد و برای کم شدن قیمت و سفارش پروژه ها از مواد اولیه و رزین بی کیفیت استفاده می کنند و یا داخل رزین فیلر کربنات کلسیم میریزند.

شکستن بدنه و نشتی آب در برج گرد و خمره ای

شکستگی، رسوب و خوردگی بدنه فایبرگلاس برج خنک کننده گرد یا بطری شکل

در برج خنک کننده بدنه فلزی و گالوانیزه، خرابی بدنه معمولا به صورت زنگ زدگی خود را نشان می دهد و پس از مدتی ضخامت آن بخش از بدنه کم شده و در نهایت سوراخ خواهد شد. باید دقت کرد که در کولینگ تاور پکیج استیل و گالوانیزه، ترک خوردن و شکستگی کمتر از نمونه های فایبرگلاس است و خرابی ها بیشتر از نوع خوردگی و زنگ زدن است. خوردگی و زنگ زدن به مرور زمان باعث سوراخ شدن بدنه برج خنک کننده، نشتی و هدر رفتن آب و کم شدن استحکام بدنه خواهد شد.

زنگ زدن و خورده شدن بدنه کولینگ تاور فلزی گالوانیزه

زنگ زدن و خورده شدن بدنه کولینگ تاور فلزی گالوانیزه

وضعیت بازرسی بدنه در برج خنک کننده بتنی با نمونه های فایبرگلاس و فلزی تفاوت دارد. در کولینگ تاور ساخته شده از بتن، آسیب بدنه به صورت کنده شدن قسمتی از بتن و مشاهده میلگرد های داخل بدنه اتفاق می افتد. در این موارد، به مرور زمان میلگرد به علت تماس مستقیم با آب زنگ می زند و باعث کمتر شده استحکام بدنه بتنی و در مواردی ریزش جزئی و کلی کولینگ تاور خواهد شد. خرابی بدنه بتنی معمولا در Cooling tower پتروشیمی، پالایشگاه، کارخانه های فولاد و نیروگاه ها اتفاق می افتد.

خراب شدن بدنه بتنی در برج خنک کننده کارخانه فولاد

خرابی و آسیب دیده بدنه داخلی و بتن برج خنک کن - Concrete cooling tower


سوالات رایج در مورد خرابی، اسید شویی، تعمیر، رسوب گیری و تعویض قطعات برج خنک کننده

بهترین گزینه برای تعویض پکینگ رندوم اسپلش یا رندوم مدیا چیست؟

مدیای رندوم اسپلش که شکل استوانه ای دارد در اصل یک مدیا برای تصفیه فاضلاب است. این مدیا بعد از مدتی به عنوان پکینگ از سوی برخی تولید کنند برج خنک کننده معرفی شد. مشکل اصلی رندوم اسپلش، نحوه قرار دادن آن در برج خنک کننده و سپس سرویس آن ها در زمان تعمیرات کولینگ تاور است. فیلینگ رندوم اسپلش استوانه ای به صورت عمده به داخل برج خنک کننده در شرایطی که کف آن توری نصب شده ریخته می شود. البته توری ها به مرور زمان شکم داده و در برخی موارد پاره می شوند که در نتیجه مدیای رندوم به داخل مخزن ریخته می شود. علاوه بر این مساله در زمانی که نیاز به رسوب گیری است، تخلیه این پکینگ ها بسیار سخت است. 

بکار گرفتن توری برای نگهداشتن مدیای رندم اسپلش برج

 استفاده از توری برای ریختن پکینگ رندوم اسپلش در برج خنک کن

بهترین گزینه برای جایگزینی و تعویض رندوم اسپلش، استفاده از پکینگ با کیفیت تریکل (نت) اسپلش است که عمر مفید بسیار بالایی دارد و چیدمان و خارج کردن آن از کولینگ تاور بسیار آسان است.


با توجه به تفاوت راندمان پکینگ فیلم با اسپلش ضد رسوب، حجم پکینگ نت اسپلش برای تعویض چقدر باید بیشتر باشد؟

با توجه به این مساله که سطح مفید پکینگ فیلم در حدود 150 متر مربع بر متر مکعب است و سطح مفید تبخیر پکینگ نت اسپلش ویژه، 130 متر مربع در متر مکعب است، به صورت میانگین به ازای ارتفاع 60 سانتیمتر پکینگ فیلم، باید 90 سانتیمتر یعنی دو بلوک پکینگ اسپلش ضد رسوب استفاده کرد.

سطح مفید تبخیر فیلینگ و مدیا اسپلش آلمان

سطح مفید تبخیر پکینگ نت اسپلش و پکینگ اسپلش گرید مدل FC70.34


فصل و زمان مناسب برای سرویس برج خنک کن و تعمیرات و نگهداری چه وقت است؟

به دلیل اینکه معمولا در نیمه دوم بهار و تابستان برج خنک کننده به صورت کاملا در مدار است و همچنین سرما در فصل زمستان کار را بر روی کولینگ تاور سخت می کند، ما فصل پاییز را به عنوان بهترین زمان برای تعمیر، سرویس دوره ای و عوض کردن پکینگ و فن برج خنک کن پیشنهاد می کنیم.


نوع فن و کیفیت آن چه تاثیری بر راندمان کولینگ تاور دارد؟

همانطور که میدانید، وظیفه فن ایجاد جریان هوا برای تبخیر مناسب است. اگر فن کیفیت مناسبی نداشته باشد، تبخیر کم شده و عملکرد برج خنک کن مختل خواهد شد. با این توضیحات راندمان پره ها و نوع فن بسیار مهم است. استفاده از فن فایبرگلاس برج خنک کن، که به صورت مناسب ساخته شده باشد و پروفیل آن ایرفویل باشد به بالا رفتن راندمان برج کمک زیادی می کند.

در ضمن اگر برج خنک کن شما از فن فلزی یا آلمینیومی بهره می برد، یک گزینه بسیار عالی تعویض آن با فن تیغه ای فایبرگلاس است.

فن کولینگ تاور

نظرات (۳)

مقاله نسبتا کاملی بود. در مورد اینکه آیا نزدیک بودن برج خنک کن به دیوار یا سلول های دیگر باعث کم شدن ظرفیت کولینگ و کاهش راندمان میشه لطفا توضیح بدید.

مقدار کم شدن ظرفیت برج رو چطور میشه حساب کرد؟

پاسخ:
بله دوست عزیز
فاصله کم کولینگ تاور تا هر نوع دیواری باعث کاهش راندمان و احتمال ایجاد جریان گردابی خواهد شد. 
برای اینکه بیشتر با این پدیده آشنا بشوید، می توانید مقاله تاثیر جریان گردابی بر راندمان کولینگ تاور را مطالعه کنید.
  • جلال حاتمی
  • خیلی تشکر می کنم از مطلب بسیار کامل و خوبتون در مورد بازرسی کولینگ تاور.

    ما در کارخانه تعدادی برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی داریم که ابعاد تقریبیشون 4 * 4 متر هست. برای کم کردن مصرف آب این برج ها پیشنهادی دارید؟

    و اینکه آیا به جای فیلینگ پی وی سی، پکینگی دارید که عمر مفید بالاتری مثلا حداقل 4 سال داشته باشد؟

    سپاس مجدد

    پاسخ:
    سلام بر شما همراه عزیز
    برای کم کردن حجم آب مورد نیاز برج خنک کننده راه های مختلفی وجود دارد ولی حتما باید بازدید انجام شود تا راهکار مناسبتر انتخاب شود. 
    ما با دریافت هزینه ای مناسب می توانیم بازدید و ممیزی انرژی کولینگ تاور شما رو انجام بدهیم و روش مناسب کم کردن مصرف آب را پیشنهاد کنیم.
    در مورد پکینگ هم باید خدمت شما عرض کنم گزینه مناسب برای شما پکیینگ تریکل اسپلش NC20 یا NC25 هست به شرطی که از مواد بازیافتی تولید نشده باشد.
    برای مطالعه بیشتر در مورد این نوع پکینگ به لینک زیر مراجعه کنید. اگر هم سوال و توضیحات بیشتری نیاز بود با بنده تماس بگیرید - 09124780268
  • اردلان کاظمیان
  • سلام

     روزتون بخیر

    ممنون از توضیحاتتون در مورد بازرسی و تعمیرات برج خنک کننده

    شما خودتون می تونید مثلا به شرکت ما مراجعه کنید و بازرسی کولینگ تاور رو انجام بدید و پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد برج خنک کن به ما بگید؟

    پاسخ:
    درود بر شما همراه عزیز
    خواهش می کنم
    امیدوارم مطالب و توضیح ها در مورد نحوه سرویس دوره ای و تعمیرات کولینگ تاور برای شما و سایر عزیزان مفید بوده باشد.
    بله ما با دریافت هزینه و در قالب بازدید های نیم روزه می توانیم اولا وضعیت برج خنک کننده شما رو بررسی کنیم و در ادامه برای بهبود عملکرد و افزایش راندمان پیشنهادهایی رو برای شما ارسال کنیم.
    همچنین در صورت پرداخت هزینه می توانیم مطالعات امکان سنجی کاهش مصرف آب برای برج خنک کننده صنعتی مجموعه شما رو انجام بدهیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

    فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
    فروش پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
    طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
    پروانه و فن فایبرگلاس کولینگ تاور
    تولید فن و پره کامپوزیت ایرکولر
    دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
    فروش پکینگ فیلم PVC و PP کولینگ
    کاهش مصرف آب برج خنک کن
    ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
    برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
    مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
    شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
    شماره تماس شرکت : 02166129745

    آخرین نظرات