مزیت قطره گیر تیغه ای برج خنک کننده، امکان برش آن در طول دلخواه و در عین حال افت فشار بسیار کم در کولینگ تاور است. شبنم-گیر تیغه ای کولینگ تاور از جنس پلی پروپیلن یا PP مقاومت بسیار بالایی در مقابل شرایط اسیدی و یا قلیایی آب دارد. همچنین عمر مفید شبنم گیر PP تیغه ای بسیار بالاتر از نمونه های PVC است. به همین دلیل در صنایعی که شرایط آب خاص است، پیشنهاد می کنیم از قطره گیر تیغه ای از جنس PP استفاده شود.

در تصاویر ذیل، مقایسه کلی بین انواع قطره گیر را میبینید. 

قطره گیر PVC و PP برج خنک کننده

انواع قطره گیر برج خنک کننده

لوور کولینگ تاور چیست؟

در برج خنک کن لوور وظیفه جلوگیری از پاشش قطره های آب به بیرون و نیز جلوگیری از ورود گرد و خاک و ذرات بزرگ را به داخل تشتک یا حوضچه کولینگ تاور دارد. لوور ها نیز مانند قطره گیر، دارای دو نوع تیغه ای و لانه زنبوری هستند. لوور تیغه ای در برج خنک کننده صنعتی بتنی کاربرد دارد. اما بعضی از تولید کننده های کولینگ تاور فایبرگلاس پکیج، برای ارزان شدن محصول، از لوور تیغه ای استفاده می کنند. البته برج های خنک کن ارزان قیمت گرد که کیفیت و راندمان بسیار پایینی دارند نیر مجبور به استفاده از لوور تیغه ای هستند. 
لوور های تیغه ای در برج های خنک کننده کامپوزیت مکعبی باعث آلوده شدن سریع آب حوضچه شده و به مرور زمان سبب گرفتگی لوله ها و تشکیل لجن و بایو فیلم می گردد.

لوور برای برج خنک کننده

به همین دلیل در انواع برج خنک کننده مکعبی فایبر که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، حتما از لوور لانه زنبوری استفاده می شود. این لوور ها در عین حال باعث جلوگیری از ورود ذرات و آشغال درشت به حوضچه خواهد شد. لوور لانه زنبوری برج خنک کننده معمولا از نصف کردن قطره گیر لانه زنبوری به وسیله دستگاه برش تولید می شود. به همین دلیل ضخامت لوور لانه زنبوری معمولا بین 6 الی 7 میلیمتر است. جنس Cooling tower louver معمولا از PVC است.

میزان هدر رفت و پرت آب انواع قطره گیر در کولینگ تاور

تولید کنندگان بزرگ نمگیر، با استفاده از آزمایشگاههای مجهز، میزان پرت و هدر رفت آب در برج خنک کننده را بر اساس نوع قطره گیر محاسبه کرده اند. بر این اساس، قطره گیر لانه زنبوری استاندارد هدر رفت آب ناشی از پاشش قطرات را به مقدار 0.0005  ضرب در دبی در گردش کل، کاهش میدهد.

در نقطه مقابل قطره گیر تیغه ای کوهان دارد، پرت آبی برابر با 0.001 مقدار آب در گردش دارد.


برای استعلام قیمت انواع قطره گیر کولینگ تاور و مشاوره فنی با ما تماس بگیرید.

فروش قطره گیر لانه زنبوری PP برج خنک کننده(آلمانی)

تولید قطره گیر لانه زنبوری PVC برج خنک کن (ایرانی)

ساخت قطره گیر تیغه ای کولینگ تاور صنعتی

اعلام قیمت قطره گیر تیغه ای PP آلمانی برج خنک کننده

استعلام قطره گیر PVC تیغه ای - پروفیلی

فروش لوور PP و PVC برج خنک کننده

فروش انواع  قطره گیر و شبنم گیر برج خنک کن

محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974


لینک های مرتبط

کاهش مصرف آب کولینگ تاور

روش طراحی و محاسبه اندازه برج خنک کن

دانلود استانداردهای کولینگ تاور

کانال آپارات فیلم های آموزشی Cooling tower