تولید برج خنک کننده صنعتیکولینگ تاور مکعبی،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)
تولید برج خنک کننده صنعتی
کولینگ تاور مکعبی،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)
سلام خوش آمدید

برج خنک کننده در خوزستان، بوشهر و هرمزگان بدلیل دمای هوای بسیار زیاد، رطوبت شدید و تابش آفتاب مستقیم باید از نوع صنعتی بوده و به دقت طراحی شود. همپنین اگر بخواهیم کولینگ تاور بدرستی در شرایط شرجی و حاره ای کار کند، باید استانداردهای سختگیرانه ای را رعایت کنیم.

طراحی و تولید کولینگ تاور در آبادان، اهواز، عسلویه، ماهشهر و بندرعباس

انتخاب برج خنک کن مناسب صنعتی، از جمله مواردی است که کارفرمایان محترم در هنگام تهیه استعلام خرید یا مناقصه، در آن با مشکل روبرو می شوند. در این مقاله می خواهیم شرایط جغرافیایی و اقلیمی مناطق جنوبی ایران(استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان) را بررسی کنیم. همچنین اطلاعات مورد نیاز طراحی برج خنک کننده مثل وت بالب، درای بالب و وضعیت آب در هر استان را توضیح خواهیم داد. به کمک این موارد شما می توانید کولینگ تاور صنعتی و برج مخصوص چیلر را بهتر انتخاب کنید.

کولینگ تاور صنعتی برای خوزستان، عسلویه، بوشهر و بندرعباس

انتخاب نوع برج خنک کننده برای جنوب ایران(آب و هوای شرجی و رطوبت بالا)

اولین مرحله از فرآیند انتخاب و طراحی سیستم کولینگ صنعتی، تعیین نوع مناسب برج خنک کن می باشد. همانطور که قبلا گفتیم، استفاده از برج خنک کننده گرد بدلیل اشکالات فراوان و راندمان پایین، در اکثر کشورها منسوخ شده است. پس به جای سیستم مخروطی قدیمی، می توانید از برج مکعبی و کانتر-فلو استفاده کنید. کولینگ تاور جریان مخالف مکعبی، بدلیل داشتن سازه مستحکم و طراحی مهندسی، امکان استفاده از گیربکس را دارد. همچنین تعمیرات و نگهداری آنها بسیار راحت تر و خرابی آنها خیلی کمتر از برج خنک کننده گرد(خمره ای) است.

برج گرد چه خرابی هایی دارد؟ 

شرایط آب و هوایی جنوب(شرجی و حاره ای) و تاثیر آن بر کولینگ تاور 

(آبادان، اهواز، ماهشهر، خرمشهر، بندر امام خمینی، عسلویه، بوشهر، بندر عباس، قشم، کیش، چابهار، شوشتر) 

در مزحله دوم انتخاب برج خنک کننده، باید شرایط کارکرد را مشخص کنیم. همانگونه که در مطالب پیشین گفتیم دمای ورودی و خروجی آب کولینگ تاور چیلر(برای هتل، مجتمع اداری، مجتمع تجاری، ورزشگاه و بیمارستان) ثابت است. در این موارد، از برج برای خنک کردن چیلر های جذبی و بعضا تراکمی استفاده می شود. 

دمای آب ورودی و خروجی برج خنک کن در چیلر تراکمی معمولا 35 به 29.5 درجه سانتیگراد است.

دمای آب ورودی و خروجی کولینگ تاور در چیلر جذبی معمولا 37.5 به 32 درجه سانتیگراد است.

اما در پروژه های صنعتی، دمای سیال ورودی با دمای خروجی کولینگ تاور اکثرا بیشتر از 10 درجه سانتیگراد اختلاف دارد. حتی در بعضی از موارد آب در برج خنک کن صنعتی، بمقدار 30 الی 35 درجه نیز سرد می شود.

پس در نظر داشته باشید که صرفا با داشتن ظرفیت برج خنک کننده نمی توانید مشخصات کولینگ مورد نظر را شناسایی نمایید. به عنوان مثال مشخصات یک برج خنک کن 100 تن، 200 تن، 500 تن و یا 1000 تنی(تن تبرید) از لحاظ ابعاد و اندازه کاملا بستگی به شرایط کارکرد و موقعیت جغرافیایی دارد.

کولینگ مناسب آب و هوای شرجی، مرطوب و داغ

برای طراحی اصولی برج خنک کننده در اقلیم حاره ای، باید 4 فاکتور یا مشخصه زیر به صورت کامل و دقیق از طرف سازنده خط تولید یا دستگاه، اعلام شده باشد. این 4 مولفه عبارتند از : 

  1. دمای آب ورودی به برج خنک کن
  2. دمای آب مورد نیاز خروجی از کولینگ تاور
  3. دبی آب در گردش مدار خنک کاری
  4. موقعیت جغرافیایی پروژه

 طراحی و انتخاب برج خنک کن

پس از دریافت اطلاعات مناسب در خصوص دمای ورودی و خروجی از کولینگ تاور و دبی آب در گردش، وضعیت آب و هوایی را نیز باید در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که طراحی و انتخاب اندازه برج خنک کن باید بر اساس گرمترین دما در مرداد ماه(تابستان) انجام شود. 

 توضیحات تکمیلی در مورد انتخاب کولینگ تاور مناسب برای چیلر

کولینگ تاور استاندارد فایبرگلاس

شهرهای جنوبی که اقلیم شرجی دارند، نسبت به اکثر نقاط ایران دمای هوا گرمتری را تجربه می کنند. در عین حال به دلیل نزدیکی به خلیج فارس و دریای عمان، رطوبت نسبی هوا بشدت زیاد است. شرایط آب و هوایی شهرهای جنوب ایران برای انتخاب کولینگ تاور به شرح زیر خواهد بود :

حداکثر میانگین دمای حباب خشک یا Dry bulb : بین 45 الی 55 درجه سانتیگراد

حداکثر میانگین دمای حباب تر یا وت بالب : 28 الی 33 درجه سانتیگراد

پس دقت داشته باشید که پایین در نظر گرفتن وت بالب(دمای حباب تر)، در ظاهر باعث کوچک شدن و در نتیجه ارزانتر شدن برج خنک کننده می شود. اما در گرمای تابستان، سیستم تهویه مطبوع(چیلر) و یا خط تولید کارخانه را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

برای مثال دمای حباب تر تهران را برای کارهای صنعتی و تهویه حداقل بین 24 الی 26 درجه سانتیگراد فرض کنیم. مشخصا دمای وت بالب شهرهای جنوبی بالاتر از این مقدار باید باشد.

در نظر گرفتن عدد مناسب برای واتر-لود و Rain density نیز جزو مواردی است که به بهبود راندمان برج خنک کننده کمک می کند.

تابش شدید آفتاب و تاثیر آن در عملکرد برج خنک کن

یکی دیگر از ویژگی های مناطق جنوبی ایران، تابش مستقیم و شدید خورشید است. نور مستقیم و شدید خورشید می تواند تاثیرات مخربی را بر قطعات برج خنک کننده بگذارد. به عنوان مثال استفاده از قطره گیر(شبنم گیر) و نیز پکینگ پی وی سی(PVC) در کولینگ تاور هایی که در معرض تابش آفتاب هستند، باعث ترد و شکننده شدن این قطعات می گردد. در نتیجه پکینگ، لوور و قطه گیر PVC پس از مدتی خرد می شوند. به همین دلیل است که باید در شهرهایی مانند اهواز، آبادان، بوشهر، عسلویه، قشم، کیش و بندر عباس، از قطره-گیر پلی پروپیلن(PP) و فیلینگ اسپلش از جنس PP استفاده کنید.(تا عملکرد برج خنک کننده به مشکل بر نخورد.)

نکته بعدی اینکه در بدنه فایبرگلاس برج خنک کن، به هیچ عنوان نباید از فیلر استفاده کرد. استفاده از رزین مرغوب و الیاف با کیفیت فایبر-گلاس، عمر کولینگ تاور در شهرهای جنوبی کشور را بالا می برد. در صورتیکه که از رزین مناسب برای تولید بدنه فایبرگلاس برج خنک کننده در جنوب استفاده نشود، پس از مدت کوتاهی بدنه ترک خورده و در زیر آفتاب می شکند.

در عکس زیر نمونه قطعه فایبرگلاس که به خاطر استفاده از رزین بی کیفیت شکسته و خرد شده را می بینید.

خرابی و شکستن بدنه فایبرگلاس برج خنک کننده در خوزستان و بوشهر 

وضعیت آب برج خنک کن در خوزستان، هرمزگان و بوشهر 

نزدیکی به دریا و برداشت بیش از اندازه از سفره های آب زیر زمینی موجب شده که وضعیت آب در استان های جنوبی ایران و شهرک های صنعتی مناسب نباشد. معمولا آب مورد نیاز در کارخانجات از چاه تامین می شود که دارای سختی و رسوبات زیادی است. به همین دلیل انتخاب نوع پکینگ و فیلینگ برای کولینگ تاور اهمیت ویژه ای دارد. 

انتخاب پکینگ برای کولینگ تاور در خوزستان، بوشهر و بندر عباس

به صورت کلی پیشنهاد می کنیم در برج های خنک کننده استانهای جنوبی، از پکینگ نت اسپلش ضد رسوب از جنس PP استفاده کنید. با این انتخاب راندمان کولینگ تاور به مرور زمان کاهش نیافته و در عین حال سرویس و نگهداری برج خنک کن راحت تر می شود. علاوه بر فیلینگ تریکل اسپلش، مدلهای دیگری از پکینگ نیز وجود دارد که بر اساس شرایط پروژه می توان از آن استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، پبشنهاد می کنیم مقاله ما با عنوان انواع پکینگ کولینگ تاور را مطالعه نمایید.

مشخصات پکینگ نت اسپلش PP

فن و پروانه برج خنک کننده در خوزستان، بوشهر و هرمزگان 

بلید و پره کولینگ تاور در شهرهایی مثل اهواز، آبادان، عسلویه، بوشهر و بندرعباس، باید در برابر گرمای سوزان و تابش شدید آفتاب مقاومت زیادی داشته باشند. برای مثال در تابستان دمای قطعاتی که در معرض آفتاب هستند به 60 الی 70 درجه سانتیگراد هم میرسد. رزین و الیاف مناسب برای فن کولینگ تاور در جنوب، باید با توجه به شرایط دمایی کولرهوایی و برج خنک کننده انتخاب شود. مقدار هوادهی و افت فشار پروانه هم با توجه به شرایط پروژه قابل تغییر است. 

فن فایبرگلاس خوزستان، بوشهر، عسلویه، بندر عباس

طراحی و فروش برج خنک کن برای مجتمع مسکونی در جنوب کشور

طراحی و فروش برج خنک کننده صنعتی خوزستان، بوشهر و هرمزگان

انتخاب برج خنک کننده کانتر فلو فایبرگلاس در اهواز

طراحی و فروش برج خنک کن صنعتی در آبادان

مشاوره و محاسبات کولینگ تاور در عسلویه

طراحی و فروش برج خنک کننده مکعبی جریان مخالف - خرمشهر

تولید برج خنک کن صنعتی در ماهشهر

مشاور و تامین کولینگ تاور مکعبی فایبرگلاس - بندر امام خمینی

انتخاب و فروش کولینگ تاور کانتر فلو کامپوزیت - بوشهر

انتخاب و فروش برج خنک کن کانتر-فلو فایبر گلاس - بندر عباس

فروش برج خنک کننده کانترفلو فایبرگلاس در کیش

ساخت برج خنک کننده صنعتی برای قشم

فروش دستگاه ضد رسوب آب ویژه کولینگ تاور در جنوب ایران

فروش پکینگ نت اسپلش ضد رسوب 

فروش قطعات برج خنک کننده صنعتی

محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974

لینک ها و مقاله های مرتبط

www.araco.ir

کانال آپارات ویدئو و فیلم آموزشی برج خنک کننده

دسته بندی کولینگ تاور با توجه به حالت ایجاد جریان هوا

طبقه بندی برج خنک کننده از نظر نحوه برخورد آب و هوا

 آشنایی با انواع کولینگ تاور بر اساس شکل ظاهری

تاریخچه برج خنک کن

شرایط آب برج خنک کننده

دستگاه ضد رسوب مخصوص کولینگ تاور در خوزستان و بوشهر

دمای حباب مرطوب یا وت بالب(Wet bulb) و شرایط طراحی برج خنک کن در بعضی از شهرهای استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان برای محاسبات تهویه و برج خنک کننده به این شرح است :


اطلاعات محاسبه کولینگ تاور برای آبادان

دمای حباب خشک در آبادان(Abadan dry bulb temperature): معادل 46 الی 50 درجه سانتیگراد 

مقدار وت بالب آبادان(Abadan wet bulb temperature) : بین 27 الی 30 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای برج خنک کننده در آبادان(ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 30 الی 33 درجه سانتیگراد


شرایط طراحی کولینگ تاور در اهواز

دمای حباب خشک در اهواز(Ahwaz dry bulb temperature) : معادل 47 الی 51 درجه سانتیگراد 

دمای وت بالب اهواز(Ahwaz wet bulb temperature) : بین 28 الی 31 درجه سانتیگراد 

کمترین دمای برج خنک کن در اهواز (ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 32 الی 35 درجه سانتیگراد


مشخصات اقلیمی برای طراحی برج خنک کننده و ایرکولر در بندر عباس

دمای حباب خشک در بندرعباس : معادل 42 الی 45 درجه سانتیگراد 

دمای وت بالب بندرعباس : بین 31 الی 33 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای کولینگ در بندرعباس : 35 الی 36 درجه سانتیگراد


اطلاعات طراحی برج خنک کن در خرمشهر 

دمای حباب خشک خرمشهر(Khorramshahr dry bulb temperature) : معادل 45 الی 48 درجه سانتیگراد 

دمای وت بالب خرمشهر- Khorramshahr wet bulb temperature : بین 26 الی 29 درجه سانتیگراد 

دمای خروجی کولینگ تاور در شهر خرمشهر(ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 29 الی 32 درجه سانتیگراد


اطلاعات طراحی برج خنک کن در مسجد سلیمان 

دمای درای بالب در مسجد سلیمان(Masjed Soleyman dry bulb temp) : در حدود 48 درجه سانتیگراد 

دمای حباب تر مسجد سلیمان(Masjed Soleyman wet bulb temp) : بین 24 الی 26 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای کولینگ تاور در شهر مسجد سلیمان (ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 27 الی 29 درجه سانتیگراد


اطلاعات محاسبه ابعاد برج خنک کن در ماهشهر و پتروشیمی

دمای درای بالب در بندر ماهشهر(Mahshahr dry bulb temperature) : در حدود 48 تا52 درجه سانتیگراد 

دمای حباب مرطوب ماهشهر - Mahshahr wet bulb temperature : بین 30 الی 32 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای کولینگ تاور در پتروشیمی ماهشهر (ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 33 تا 36 درجه سانتیگراد


اطلاعات وت بالب و شرایط برج خنک کننده در دزفول

دمای درای بالب در دزفول(Dezful dry bulb temperature) : در حدود 47 تا 50 درجه سانتیگراد 

دمای حباب تر دزفول(Dezful wet bulb temperature) : بین 25 تا 27 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای کولینگ تاور در دزفول (ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 28 الی 30 درجه سانتیگراد


دمای وت بالب و اطلاعات برج خنک کن شوشتر

حداکثر متوسط دمای شوشتر(سایه) : در حدود 47 درجه سانتیگراد 

دمای حباب تر شوشتر :  25 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای کولینگ در شوشتر (داغترین حالت) : 27 الی 28 درجه 


مشخصات اقلیمی و شرایط طراحی برج خنک کننده در جزیره کیش

دمای هوای خشک در کیش(Kish dry bulb temp) : بین 39 تا 41 درجه سانتیگراد 

دمای وت بالب کیش(Kish wet bulb temp) : از 28 الی 30 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای کولینگ تاور در جزیره کیش(ظهر مرداد) : 31 تا 33 درجه سانتیگراد


وضعیت آب و هوایی و شرایط طراحی کولینگ تاور در جزیره قشم

دمای هوای خشک قشم(Qeshm dry bulb temperature) : بین 42 تا 45 درجه سانتیگراد 

دمای وت بالب قشم- Qeshm wet bulb temperature : از 31 الی 33 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای برج خنک کن در جزیره قشم(مرداد و بدترین شرایط) : 34 الی 36 درجه سانتیگراد


وضعیت آب و هوایی و شرایط طراحی کولینگ تاور در عسلویه 

دمای هوای خشک در عسلویه(Asaluyeh dry bulb temperature) : بین 43 تا 48درجه سانتیگراد 

دمای وت بالب عسلویه - Asaluyeh wet bulb temperature : از 31 تا 33 درجه سانتیگراد 

حداقل دمای برج خنک کن در عسلویه(ظهر مرداد و بدترین شرایط) : 34 الی 36 درجه سانتیگراد

نظرات (۵)

من در یک مجتمع پتروشیمی واقع در عسلویه فعالیت می کنم. فن و پروانه مورد استفاده در برج خنک کننده های شرکت ما، از جنس الومینیوم هست ولی متاسفانه در تامین اونها به مشکل خوردیم.
آیا شما پیشنهادی در این مورد دارید؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز
وقت بخیر 
در حال حاضر به خاطر تحریمها، وارد کردن پروانه آلومینیوم برای کولینگ تاور و ایرکولر بسیار مشکل هست و قیمت آنها هم بالاست. 
پیشنهاد ما استفاده از پروانه کامپوزیت ایرفویل برای کولینگ تاور های شماست. البته با توجه به کاربری که دارید باید از رزین و مواد اولیه خاصی استفاده شود.

درود

در شهرهای جنوبی رطوبت نسبی تا 90 درصد هم میرسه در این شرایط دیگه راندمان برج خنک کننده کاهش پیدا می کنه به نظر شما چه راهی واسه افزایش راندمان هست؟

و یا در حال حاضر در این مناطق چه روشی رو استفاده می کنن؟

پاسخ:
سلام
وقت شما بخیر دوست عزیز
بله. کاملا درست می فرمائید. با بالا رفتن رطوبت نسبی، عملکرد کولینگ تاور در شهرهای استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان دچار مشکل می شود. اگر می خواهید از برج خنک کن مورد نظر در این شهرها راندمان بهتری داشته باشد، بهترین راه این هست که دمای کولینگ واتر خروجی، با وت بالب اختلاف بالایی( ترجیحا بیشتر از 5 درجه سانتیگراد) داشته باشه. البته بعضی از دستگاه ها مثل چیلر جذبی و تراکمی، دمای ورودی و خروجی آب ثابتی دارند و قابل تغییر نیست. در این شرایط باید با انتخاب پکینگ مناسب، فن ایرفویل و پرهیز از خرید برج خنک کن مخروطی، سعی کنیم به صورت موضعی راندمان را کمی بهتر کنیم.
برای مطالعه توضیحات بیشتر در مورد شرایط طراحی کولینگ تاور به لینک زیر مراجعه کنید.
  • ساسان رضایی
  • با سلام دوباره، ممنون بابت توضیحات کامل شما

    در شرایط ذکر شده (عسلویه) آیا تغییر در جریان آب نیز باعث بالا بردن راندمان برج خنک کننده میشود؟

    افزایش آب ورودی باعث بالا بردن راندمان برج خنک کننده میشود یا کاهش آب ورودی به برج؟

    پاسخ:
    خواهش می کنم
    مجددا سوال بسیار خوبی رو مطرح کردید ولی جواب این سوال متاسفانه مشخص نیست. یعنی در مواردی افزایش دبی می تواند به بالارفتن ظرفیت خنک کاری کولینگ تاور بیانجامد و در مواردی کاهش مقدار آب ورودی برج خنک کننده همین اثر افزایش راندمان را دارد. این مساله به طراحی اولیه برج خنک کن برمیگردد که طراح چقدر ضریب اطمینان در نظر گرفته باشد و به مرور زمان به علت فرسایش، چقدر از ظرفیت Cooling tower کم شده باشد.
    در واقع نسبت راندمان برج خنک کننده به مقدار آب ورودی مثل یک نمودار سهمی معکوس است که در یک طرف ممکن است با افزایش جریان آب ظرفیت بالا رود و در طرف دیگر با افزایش جریان آب ظرفیت پایین می رود. 
    برای روشن شدن بهتر این موضوع مطلب مربوط به واتر لود یا مقدار بارش در برج خنک کننده را مطالعه کنید:
  • ساسان رضایی
  • سلام

    در مناطق جنوبی، مثل ماهشهر یا عسلویه که رطوبی نسبی هوا بالا می باشد و همچنین دمای حباب مرطوب نیز بالا می باشد (مثلا امروز دمای عسلویه 42 درجه سانتی گراد با رطوبت نسبی 42 درصد بود)، برای رسیدن به دمای مطلوب آب خروجی از کولینگ تاور چه راهکاری پیشنهاد میشود؟ با توجه به اینکه درصد رطوبت نسبی و دمای هوا، هردو بالا می باشد.

    بالا بردن دور فن؟ تغییر زاویه فن؟ بالا بردن ورودی هوا؟ ...

     

     

     

    پاسخ:
    سلام
    وقت بخیر
    ممنون از سوال بسیار خوبی که پرسیدید
    در مورد مناطق جنوبی ایران و استان خوزستان به نظر بنده مهمترین نکته این هست که در نظر داشته باشیم، دمای آب خروجی برج خنک کننده در گرمای مرداد ماه، 4 الی 5 درجه بالاتر از وت بالب خواهد بود. اگر از روی چارت سایکرومتریک وت بالب را بررسی کنیم. با توجه به توضیح حضرتعالی و مراجعه به اطلاعات هواشناسی اگر دمای هوای عسلویه را 42 درجه  و رطوبت نسبی را هم در حدود 50 درصد (با در نظر گرفتن ضریب اطمینان) فرض کنیم وت بالب عسلویه در حدود 30 الی 32 درجه سانتیگراد در مرداد ماه خواهد بود. به این صورت و با توجه به دمای حباب مرطوب در عسلویه، کولینگ تاور در ظهر تابستان دمایی در حدود 33 الی 35 درجه سانتیگراد را به عنوان خروجی خواهد داد و تلاش برای رسیدن به دمای پایینتر در این شرایط از سال، باعث افزایش مصرف برق به صورت نمایی می شود. البته در شامگاه، شب و ماه های دیگر سال که وت بالب پایین تر است، رسیدن به دما های کمتر برای کولینگ تاور به راحتی امکان پذیر خواهد بود ولی از نظر اصولی مبنای طراحی برج خنک کننده بر اساس بدترین شرایط مرداد ماه است.

    بالا بردن دور فن، تغییر زاویه پره ها و بالا بردن ورودی هوا همگی باعث افزایش جریان هوا می شود ولی این تنها راه افزایش راندمان برج خنک کننده نیست. بررسی وضعیت پکینگ ها، بررسی نحوه عملکرد نازل ها و ممیزی انرژی برج خنک کننده از مواردی است که قبل از انجام تغییر بهتر است بررسی شود. پیشنهاد بنده به شما این است که از یک مشاور متخصص در زمینه بهینه سازی برج خنک کننده کمک بگیرید.
    برای مطالعه توضیحات بیشتر در مورد سرویس و نگهداری کولینگ تاور به لینک زیر مراجعه کنید.
  • سامان برزو
  • من یه سوال دارم

    از چند نفر شنیدم که برای آبادان یا اهواز نمیشه از برج خنک کن استفاده کرد و الان که مطلب شما رو خوندم تعجب کردم.

    چرا میگن کولینگ تاور رو نمیشه با چیلر در خوزستان استفاده کرد؟

    پاسخ:
    سلام خدمت شما
    ممنون از اینکه مطالب ما رو مطالعه فرمودید
    ببینید دوست عزیز به صورت کلی برج خنک کن آب را تا 3-5 درجه بالاتر از وت بالب(در بدترین شرایط دمایی تابستان یعنی ظهر نیمه مرداد) رو می تواند خنک کند. یعنی به عنوان مثال اگر وت بالب یا دمای مرطوب جایی 28 درجه سانتیگراد باشد برج خنک کننده می تواند دمای آب را به حدود 32 درجه برساند که این دما برای چیلر های جذبی مناسب است. اما چیلر های تراکمی را نباید در چنین شرایطی با برج خنک کننده استفاده کرد.
    البته بحث کاربری صنعتی کاملا متفاوت است و به عنوان مثال تعداد بسیار زیادی برج خنک کننده در شرکت فولاد خوزستان در حال کار هستند.
    به همین دلیل امکان استفاده از برج خنک کننده برای کارخانه ها و یا مصارف HVAC باید در هر شهر و با توجه به وت بالب یا دمای مرطوب آن مورد بررسی قرار گیرد.
    دمای حباب مرطوب یا وت بالب-Wet bulb بعضی از شهر های خوزستان برای محاسبات تهویه و برج خنک کننده به این شرح است :
    دمای وت بالب آبادان : 27 الی 29 درجه سانتیگراد
    دمای حباب مرطوب اهواز : 28 الی 29 درجه سانتیگراد
    دمای وت بالب خرمشهر : 26 الی 27 درجه سانتیگراد
    دمای وت بالب مسجد سلیمان:24 درجه سانتیگراد
    دمای وت بالب ماهشهر در نزدیکی پتروشیمی :31 درجه سانتیگراد
    دمای حباب مرطوب دزفول : 25 درجه سانتیگراد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    تولید برج خنک کننده صنعتی
    فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
    پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
    طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
    پروانه و فن کولینگ تاور
    فن و پره کامپوزیت ایرکولر
    دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
    فروش پکینگ فیلم PVC و PP
    کاهش مصرف آب برج خنک کن
    ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
    برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
    مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
    شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
    شماره تماس شرکت : 02166129745