طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

سلام خوش آمدید

ساخت کولینگ تاور در استان های قزوین و زنجان

استان قزوین و استان زنجان علاوه بر قدمت تاریخی، جزو صنعتی ترین بخش های ایران هستند. وجود کارخانه های تولیدی و معادن مختلف(به ویژه روی در استان زنجان) باعث شده است تا فعالیت های تولیدی در این استانها چشمگیر باشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد این دو استان، قرارگیری در موقعیت استراتژیک از نظر حمل و نقل و همجواری با استان های شمالی، شمال غربی، غربی و مرکزی ایران است. وجود شهرک های صنعتی بزرگی در نزدیکی قزوین و زنجان هم بر تعداد کارخانجات این دو استان افزوده است. با این توضیحات مشخص شد که دلیل اینکه حدود 10% از حجم تولیدات داخلی به این دو استان تعلق دارد، چیست.

نقشه استان قزویننقشه استان زنجان

در این مقاله می خواهیم شرایط اقلیمی، جغرافیایی و ویژگی های محیطی زنجان و قزوین را بررسی کنیم و ویژگی های کولینگ تاور مناسب برای این دو استان را توضیح دهیم. 

شرایط آب و هوایی و اقلیمی قزوین و زنجان

برای طراحی صحیح سیستم کولینگ در زنجان و قزوین، ابتدا باید با وضعیت اقلیمی این استانها آشنا شویم. به صورت کلی آب و هوای این دو استان تا حدی معتدل در نظر گرفته می شود (البته با رطوبت نسبی پایین) برای مثال ما در زنجان بندرت شاهد دمای بالای 40 درجه هستیم. در قزوین نیز دمای هوا تابستان معمولا کمتر از 42 درجه سانتیگراد است. علاوه بر این، دو شهر نامبرده، جزو بخش های مرطوب ایران هم حساب نمی شوند. وت بالت یا دمای حباب مرطوب قزوین تقریبا برابر 22 درجه سانتیگراد و Wet-bulb زنجان حدود 17 الی 18 درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود.

طراحی ترمودینامیکی برج خنک کننده برای زنجان و قزوین

وضعیت اقلیمی در زنجان و قزوین باعث شده تا با طراحی صحیح و اصولی بتوانیم دمای آب خروجی از کولینگ تاور را در تابستان از حالت عادی پایین تر آوریم. برای نمونه ما در قزوین می توانیم با طراحی صحیح، دمای آب خروجی از برج خنک کن را در گرمترین زمان تابستان، به حدود 25 درجه سانتیگراد برسانیم.

این عدد برای کولینگ تبخیری در زنجان پایینتر است و در اوج گرمای تابستان امکان خنک کردن آب تا دمای 22 درجه نیز براحتی وجود دارد.

برای طراحی صحیح کولینگ تاور نیاز است دبی آب در گردش، دمای آب گرم ورودی و دمای آب سرد مورد نظر موجود باشد تا طراحی سیستم به درستی انجام پذیرد. در نظر داشته باشید انتخاب برج خنک کن بر اساس تن تبرید برای پروژه های صنعتی اشتباه است.

طراحی برج خنک کننده در قزوین و زنجان

ویژگی های فنی کولینگ در قزوین و زنجان

بدلیل اینکه دشتهای زیادی در این دو استان وجود دارد، برج خنک کننده باید حتما دارای لوور مناسب و بدنه با کیفیت باشد تا در مقابل باد و گرد و غبار احتمالی آسیب نبیند. پایین رفتن سطح سفره های آب زیر زمینی در زنجان و قزوین باعث شده سختی آب در مناطقی بیشتر از مقدار معمول گردد. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از آسیب دیدن پکینگ و گرفتگی آن بخاطر رسوب، از فیلینگ نت اسپلش ضد رسوب استفاده شود. 

فن و پروانه ایر کولر و برج خنک کننده در زنجان و قزوین

همانطور که گفتیم وضعیت دمایی قزوین و زنجان مانند استانهای جنوبی، بحرانی نیست. به همین خاطر استفاده از فن فایبرگلاس کامپوزیت در برج های خنک کن و کندانسور های هوایی با هزینه بسیار کمتری از پروانه های آلومینیوم قابل انجام می باشد. توجه داشته باشید که در استانهایی مانندخوزستان، بوشهر و هرمزگان هم می توان از پره فایبرگلاس استفاده کرد اما حتما باید رزین مورد استفاده دمای حداقل 60 الی 70 را تحمل کند.

فن فایبرگلاس و آلومینیوم برای زنجان و قزوین

ما این امکان را داریم که با استفاده از نرم افزار های آلمانی طراحی برج خنک کننده، خدمات مشاوره، بهینه سازی و همچنین ساخت کولینگ تاور در قزوین و زنجان را انجام دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

09124780268

02166561974

02166129745


اطلاعات دمایی شهرهای استان زنجان و قزوین برای طراحی و محاسبات برج خنک کننده

اطلاعات لازم برای خرید و طراحی برج خنک کننده در قزوین(و شهرک صنعتی کاسپین)

حداکثر دمای هوای خشک قزوین(Qazvin dry-bulb temperature) : 36 الی 38 درجه سانتیگراد

حداکثر وت بالب قزوین(Qazvin wet-bulb temperature) : 20 تا 22 درجه سانتیگراد

حداقل دمایی که در ظهر تابستان با برج خنک کن در دسترس است: 23 تا 25 درجه

وضعیت دما هوا قزوین


اطلاعات لازم برای خرید و ساخت کولینگ تاور در زنجان

بیشینه دمای هوای خشک زنجان(Zanjan dry-bulb temperature) : 33 الی 35 درجه سانتیگراد

بیشینه وت بالب زنجان(Zanjan wet-bulb temperature) : 17 تا 19 درجه سانتیگرادحداقل دمای خروجی برج خنک کننده در ظهر مرداد : 19 تا 21 درجه


اطلاعات لازم برای انتخاب Cooling tower در آبیک

بالاترین دمای هوای خشک آبیک(Abyek dry-bulb temperature) : 34 الی 36 درجه سانتیگراد

بالاترین دمای حباب مرطوب آبیک(Abyek wet-bulb temperature) : 18 تا 20 درجه سانتیگراد

حداقل دمای خروجی کولینگ تاور در گرمترین حالت تابستان : 22 تا 23 درجه


لینک های مرتبط

ساخت پروانه کندانسور هوایی و فن برج خنک کن برای قزوین و زنجان

شرایط آب کولینگ تاور

کولینگ تاور مدار بسته برای زنجان و قزوین

نظرات (۱)

عرض سلام دارم

ما کارخانه ای در اتوبان قزیون تهران، بعد از آبیک و در شهرک صنعتی کاسپین داریم. آیا می توانیم دمای آب را با برج خنک کننده از 45 درجه در یک مرحله بهحدود28 درجه سانتیگراد برسونیم؟

پاسخ:
سلام
وقت شما بخیر
دمای مرطوب(وت بالب شهرک صنعتی کاسپین) در حدود 20 الی 22 درجه سانتیگراد است و شما می توانید با کولینگ تاور به دمای 28 درجه سانتیگراد در بدترین شرایط مرداد برسید. امکان کم کردن دمای آب در برج مدار باز به مقدار 35 الی 40 درجه سانتیگراد، در یک مرحله هم امکانپذیر است. اما باید طراحی اصولی صورت گیرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
فروش پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
پروانه و فن فایبرگلاس کولینگ تاور
تولید فن و پره کامپوزیت ایرکولر
دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
فروش پکینگ فیلم PVC و PP کولینگ
کاهش مصرف آب برج خنک کن
ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت : 02166129745

آخرین نظرات