طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

سلام خوش آمدید

کولینگ تاور کارخانه تصفیه روغن - روغن کشی

Oil Purifying Factory Cooling Tower

روغن خوراکی یکی از پر مصرفترین اقلام در سبد کالای خانواده ها است. در کارخانه تولید و تصفیه روغن، به منظور تصفیه روغن گیاهی خوراکی باید مراحل مشخصی انجام پذیرد.

به دلیل راندمان نسبتا پایین فرآیند روغن کشی در ایران و بالا رفتن قیمت تمام شده، کارخانه های تصفیه روغن مایع، روغن خام را در اکثر موارد وارد می کنند. پس از دریافت روغن خام، فرآیندهایی فیزیکی و شیمیایی بر روی روغن صورت می پذیرد. هدف اصلی از انجام این فرآیندها، حذف مواد و ترکیبات مضر مانند پالم و تصفیه روغن می باشد.

یه صورت کلی روغن خام می تواند دارای ناخالصیهای شیمیایی مانند پالم، اسید چرب آزاد، ترکیبات صابونی، فلزات سنگین، ذرات خارجی و بسیاری از ترکیبات غیرمتعارف باشد. به همین دلیل روال تصفیه در بالا رفتن کیفیت روغن خوراکی، تاثیر قابل توجهی دارد.

برج خنک کن روغن

روغن خام پس از رسیدن به کارخانه، ابتدا به واحد خنثی سازی می رود تا اسیدهای چرب آزاد موجود در آن، با افزودن سود به ترکیبات صابونی تبدیل شود و سپس توسط آب، از روغن جدا گردد. آب اضافی موجود در روغن توسط سیستم خلاء، تبخیر و جدا سازی می گردد.

در مرحله بعد و به منظور حذف ترکیبات رنگی و فلزات سنگین، روغن به واحد رنگبری و بلیچر ارسال می گردد.

در صورتی که تولید روغن ویژه ای در دستور کار باشد، روغن پس از مرحله رنگبری به واحد بلندینگ ارسال می گردد تا با ترکیب روغن های مختلف و افزودنی های مجاز، محصولات ویژه ای مانند روغن مخصوص سرخ کردنی تولید گردد. در شرایطی که هدف تولید روغن خالص باشد، مرحله بلندینگ حذف می گردد.

مراحل تولید روغن خوراکی

وینترایز کردن روغن(winterization)

در ادامه بر روی برخی از روغنها بویژه روغن آفتابگردان، مرحله وینترایز یا زمستانه کردن انجام می شود. با اینکار، بر اثر سرد شدن روغن، ذرات موم مانند یا ابری شکل در روغن مشاهده نمی شود و روغن کاملا شفاف خواهد بود. اگر به صورت کلی بخواهیم توضیح دهیم، در عمل وینترایز یا زمستانه کردن روغن، مولکولهایی که نقطه ذوب بالاتری دارند و در دمای کم، به جامد تبدیل می شوند، از محصول اصلی جدا خواهند شد.

کولینگ تاور کارخانه روغن

مرحلۀ بعدی در صنعت روغن، مرحلۀ بی بو کردن است. در این مرحله، ترکیبات مضر روغن در اثر حرارت دیدن از روغن جدا و تبخیر می شود و روغن تصفیه شده، پس از افزودن آنتی اکسیدان مجاز، به سمت واحد بطری پرکنی مربوطه، جهت پر شدن در بطری یا قوطی فلزی ارسال شده و سپس در بسته بندیهای بزرگتر به انبار منتقل می شوند.

نقش کولینگ تاور در کارخانه تصفیه روغن

در قسمت های مختلف فرآیند تصفیه روغن نیاز به خنک کردن تجهیزات و دستگاهها وجود دارد. به همین دلیل کارخانجات تصفیه روغن و روغن کشی یکی از مصرف کنندگان اصلی برج های خنک کننده - کولینگ تاور های صنعتی می باشند.

به صورت کلی و به دلیل نشت روغن  و مخلوط شدن روغن با آب خنک کاری یکی از معضلات به وجود آمده در صنایع روغن کشی و تصفیه روغن تاثیر منفی این موارد در عملکرد برج خنک کننده یا Cooling tower است.

به همین دلیل در برج های خنک کننده صنایع روغن، بهتر است از پکینگ نت اسپلش ضد رسوب استفاده گردد تا به مرور زمان پکینگ ها دچار گرفتگی نشده و در عین حال از رشد باکتری و جلبک در کولینگ تاور جلوگیری به عمل آید.

نکته بسیار مهم دیگر در انتخاب کولینگ تاور صنایع روغن کشی و تصفیه روغن، فعالیت 24 ساعته این خطوط و تولید پیوسته در آن ها است. به همین دلیل هر گونه خرابی و عملکرد نامناسب برج خنک کننده، موجب بروز مشکلاتی در خطوط تولید شده و می تواند خسارات مالی و فنی فراوانی را به دنبال داشته باشد.

رسوب در برج خنک کن

با توجه به توضیحات ارائه شده استفاده از برج خنک کننده بی کیفیت گرد (بطری شکل)، در صنعت روغن کشی و تصفیه روغن به هیچ عنوان مورد تائید نمی باشد و استفاده از کولینگ تاور های کانتر فلو مکعبی با پکینگ اسپلش ضد رسوب، به منظور بالا رفتن راندمان و جلوگیری از توقف خط تولید پیشنهاد می گردد.

همچنین باید توجه داشت که با استفاده از برج های خنک کننده با کیفیت و استفاده از پکینگ های اسپلش ضد رسوب، علاوه بر کاهش خرابی، می توان در مصرف آب و برق برج خنک کننده نیز تا حد قابل توجهی صرفه جویی کرد.

مطلب آموزشی در خصوص انواع پکینگ کولینگ تاور

مقاله سیستم ضد رسوب ویژه برج خنک کننده - سختی گیر کولینگ تاور


طراحی و تامین برج خنک کن (کولینگ تاور) صنایع روغن کشی و تسویه روغن

طراحی و تامین برج خنک کننده(کولینگ تاور) مدار بسته کارخانجات تصفیه روغن

افزایش راندمان و بهبود عملکرد Cooling tower

تامین و فروش پکینگ اسپلش ضد رسوب آلمانی از جنس PP

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166129745

02166561974

www.araco.ir 

کانال آپارات ویدئو آموزشی کولینگ تاور : https://www.aparat.com/ARACo_cooling

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
فروش پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
پروانه و فن فایبرگلاس کولینگ تاور
تولید فن و پره کامپوزیت ایرکولر
دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
فروش پکینگ فیلم PVC و PP کولینگ
کاهش مصرف آب برج خنک کن
ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت : 02166129745

آخرین نظرات