طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

سلام خوش آمدید

برج خنک کننده کمپرسور

کمپرسورهای هوا از جمله تجهیزاتی هستند که نسبت به سیستم کولینگ حساسیت زیادی دارند. از نظر روش کارکرد می توانیم، کمپرسورهای صنعتی را به دو گروه پیستونی و اسکرو تقسیم کنیم. البته کمپرسور انواع دیگری نیز دارد که توضیح آن در این مقاله نمی گنجد.

کمپرسور صنعتی

بخاطر اصطکاک و همچنین فشرده شدن هوا، باید برای بخش خنک کاری(برج خنک کن) کمپرسور اهمیت ویژه ای قائل شویم. بسیاری از سازندگان کمپرسور، تنها در حالتی سیستم را گارانتی می کنند که دمای بخش کولینگ، مورد تائید آنها باشد. 

تجهیزات قابل استفاده برای قسمت خنک کاری کمپرسور

بخاطر اینکه محدوده دمایی آبی که باید کمپرسور را سرد کند معمولا پایین است استفاده از تجهیزات هوا خنک مثل ایرکولر جزو گزینه ها نیست. در نتیجه شرکتها بین برج خنک کننده و چیلر مجبور به انتخاب هستند. 

قیمت چیلر چندین برابر برج خنک کن است و در بسیاری از موارد هزینه سرسام آور خرید چیلر برای کارفرما توجیه ندارد. به این ترتیب بهترین انتخاب برای خنک کاری کمپرسور هوا، برج خنک کننده است. 

البته انتخاب بین انواع برج نیز باید با دقت انجام شود تا بعدا کمپرسور صدمه نبیند و یا خط تولید متوقف نگردد.

برج خنک کن مخصوص کمپرسور هوا

برای کمپرسور چه نوع کولینگ تاوری بخریم؟

اولین مساله ای که باید در زمان استعلام قیمت برج خنک کننده مخصوص کمپرسور در نظر بگیرید، حالت مدار باز یا سیکل بسته بودن است. اگر بخواهیم یک تخمین حدودی داشته باشیم Cooling tower مدار بسته بین 3 تا 5 برابر برج مدار باز قیمت دارد. پس سیستم مدار باز ارزانتر است اما در عوض باعث می شود که داخل لوله ها بمرور زمان رسوب ایجاد شود. پس اگر می خواهید که خیالتان از رسوب نگرفتن لوله ها راحت باشد، گزینه مناسب از نظر فنی، کولینگ تاور مدار بسته است. 

خنک کاری کمپرسور

انتخاب برج خمره ای و گرد هم بصورت کلی مردود است. برج گرد در ظاهر انتخاب ارزانی خواهد بود اما بعد از مدتی بدلیل خرابی مکرر و آسیب زدن به کمپرسور، هزینه وحشتناکی را به شما تحمیل می کند. اگر می خواهید در مورد برج خنک کن مخروطی و ایرادهای آن بیشتر مطالعه داشته باشد، به مقاله ما با همین عنوان مراجعه فرمائید.

چه جنس کویل برای برج خنک کن کمپرسور مناسب است؟

در پروژه های صنعتی، کویل مسی با کیفیت و کویل گالوانیزه برای برج خنک کن سیکل بسته قابل استفاده است. دقت داشته باشید که ضخامت کم لوله های کویل، خطر سوراخ شدن و نشتی را بالا می برد که می تواند به توقف خط تولید و خرابی کمپرسور بیانجامد. پس در خرید کولینگ تاور سیکل بسته حتما دقت کنید ضخامت لوله ها از صخامت لوله پروژه های تهویه بیشتر باشد.

در تصویر زیر نمونه کویل های صنعتی تولید شده توسط ما را مشاهده می کنید. این کویلها قبل از نصب تا فشار 8 بار و در موارد خاص تا 10 اتمسفر تست می شوند. 

کویل برج خنک کن سیکل بسته

کویل برج خنک کننده سیکل بسته

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه خرید برج خنک کننده مخصوص کمپرسور هوا با ما تماس بگیرید

09124780268

02166561974

02166129745

نظرات (۱)

پیشنهاد شما برای خنک کردن کمپرسور هوا(اطلس کوپکو) برج خنک کن سیکل بسته هست؟
آیا برج جواب میده یا باید چیلر بخریم؟

پاسخ:
درود بر شما
با توجه به قیمت بالای کمپرسور هوا و حساسیت به بالا رفتن دمای کاری، و همچنین برای جلوگیری از رسوب، پیشنهاد ما همانطور که فرمودید کولینگ تاور مدار بسته است.
معمولا دمای ورودی و خروجی آب کولینگ کمپرسور، از 40 درجه به 30 درجه است. در این صورت در اکثر شهرهای ایران(بجز شهرهای استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان) امکان استفاده از برج خنک کننده وجود دارد و نیاز به خرید چیلر با قیمت بسیار بالا نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
فروش پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
پروانه و فن فایبرگلاس کولینگ تاور
تولید فن و پره کامپوزیت ایرکولر
دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
فروش پکینگ فیلم PVC و PP کولینگ
کاهش مصرف آب برج خنک کن
ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت : 02166129745

آخرین نظرات