طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش کولینگ تاور،پکینگ اسپلش و فن فایبرگلاس(09124780268)

سلام خوش آمدید

کاربرد چوب در برج خنک کننده

در برخی از کارخانه ها و تاسیساتی که بیش از 20 سال از عمرشان می گذرد، برج های خنک کن چوبی برای سرد کردن آب بکار می روند. کاربرد چوب در کولینگ ها معمولا 2 حالت است. 

1-استفاده از پنل و ساپورت چوب در بدنه و استراکچر کولینگ تاور

چوب به عنوان یکی از در دسترس ترین و قدیمی ترین متریال ها، در بدنه Cooling tower نیز کاربرد داشته. البته برج خنک کننده چوبی به صورت پکیچ فروخته نمیشد و مونتاژ آن ها در محل کارخانه انجام می پذیرفت. ما حین بازدید های مختلف در صنایع مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم، صنایع غذایی، صنعت سیمان و ... کولینگ تاورهای چوبی دیده ایم که اکثرا عمرشان بیش از 20 سال بوده و از نوع کراس فلو یا کانتر فلو هستند. بدنه این نوع برج های خنک کننده از تخته های چوب اشباع تشکیل شده. بجز پنل های بدنه، ساپورت پکینگ یا قطره گیر، لوور ها و حتی سقف کولینگ تاور نیز با چوب اشباع ساخته شده است. در سالهای اخیر بخاطر افزایش قیمت الوار اشباع، وزن بالا و مشکلات نصب، استفاده از پنل، ساپورت و لوور کامپوزیت بچای چوب رواج دارد.

2-پکینگ، مدیا و فیلینگ چوب اشباع در برج خنک کن

بغیر از بدنه، ستون ها و ورودی های هوا، از الوار چوبی بجای سطح تبخیر کولینگ تاور(پکینگ) هم استفاده می شد. با پیشرفت در حوزه پلیمر و تولید پکینگ های خاص، امروزه تعویض چوب اشباع با فیلینگ و مدیا نت اسپلش در بسیاری از پروژه ها صورت می گیرد.

پکبنگ چوبی برای برج خنک کن

از لحاظ عمر مفید، پکینگ تریکل(نت) اسپلش از جنس PP، برتری قابل توجهی نسبت به چوب های فعلی موجود در بازار دارد. البته بشرطی که این پکینگ از تولید کننده معتبری خریداری شود. 

برای محاسبه مقدار پکینگ اسپلش پلی پروپیلن برای جایگزینی و تعویض الوار چوب اشباع، نیاز به نرم افزار محاسبات پکینگ دارد. ما به عنوان مشاور پروژه های صنعتی، به شما کمک می کنیم تا عوض کردن چوب با فیلینگ پلیمری را به روش علمی و اصولی انجام دهید.

کاربرد چوب اشباع و تفاوت آن با چوب معمولی

یکی از مهمترین ضعف ها چوب، پوسیدگی و کم شده استحکامش در محیط های مرطوب و مجاورت با آب می باشد. علاوه بر این حشرات و قارچ و جلبک نبز به راحتی در چوب رشد می کنند. برای اینکه آب و رطوبت به چوب نفوذ نکند و مقاومت آن در برابر حشرات و آفت ها بیشتر شود، فرآیند اشباع کردن چوب را انجام می دهند. چوب اشباع در صنعت مبلمان، نمای ساختمان، کولینگ تاور . کف پوش های با دوام کاربرد دارد.

فرآیند اشباع کردن چوب

فرآیند اشباع چوب معمولا در مخازن تحت خلا و با تخلیه رطوبت و صمغ آغاز می شود. بعد از این مرحله و خشک کردن، مواد معدنی یا روغن های خاص(بنا به کاربرد) به الوار تزریق می شود. 

اشباع کردن الوار چوب

در پایان فرآیند، الوار چوبی اشباع مقاوم در برابر رطوبت، حشرات، قارچ و تغییرات دمایی بر اساس نوع کاربرد، طبقه بندی و برای مشتریان ارسال می گردد.

برای مشاوره در مورد تعمیر کولینگ تاور چوبی، عوض کردن چوب اشباع با پکینگ و محاسبات برج خنک کننده صنعتی با ما تماس بگیرید.

محمد قربانعلی بیک

09124780268

02166561974

02166129745


مقاله های مرتبط

انواع پکینگ کولینگ تاور

محاسبه پکینگ و نرم افزار طراحی برج خنک کن

پکینگ نت اسپلش NC 20-25، Net 150

تعمیرات و بازسازی برج خنک کننده

نظرات (۱)

ما در یک کولینگ تاور قدیمی حدود 1 متر چوب داشتیم. الان می خوایم چوبا رو عوض کنیم. چه ارتفاعی باید پکینگ بچینیم؟

پاسخ:
سلام همراه گرامی
محاسبه ارتفاع پکینگ فیلم یا اسپلش که بخواهد با چوب اشباع جایگزین شود نیازمند محاسبات با نرم افزار است. برای این کار دقیق ترین روش محاسبه با استفاده از نرم افزار و بر اساس دبی، دمای آب ورودی و دمای آب خروجی مورد نظر می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با بنده تماس بگیرید.
09124780268

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی

فروش و استعلام قیمت برج خنک کننده
فروش پکینگ نت اسپلش NC 20 آلمانی
طراحی برج خنک کن فایبرگلاس کانتر فلو
پروانه و فن فایبرگلاس کولینگ تاور
تولید فن و پره کامپوزیت ایرکولر
دانلود کتاب و استاندارد برج خنک کننده
فروش پکینگ فیلم PVC و PP کولینگ
کاهش مصرف آب برج خنک کن
ساخت و قیمت کولینگ تاور هیبرید
برج خنک کن مدار بسته و کویل گالوانیزه
مشاوره انتخاب برج خنک کننده صنعتی
شماره تماس(قربانعلی بیک) : 09124780268
شماره تماس شرکت : 02166129745

آخرین نظرات